-
جلسه 701 شورای رقابت
-
جلسه 702 شورای رقابت
-
جلسه 703 شورای رقابت
-
جلسه 700 شورای رقابت
-
جلسه 700 شورای رقابت
-
جلسه 699 شورای رقابت
آخرین اخبار
- اخبار کوتاه یک به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه دوم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه سوم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه چهارم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه پنجم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
تقویم شورا
آذر 1403
دستور جلسات
مصوبات جلسات
اخبار
قیمتسازی در فضای مجازی مصداق اخلاق در اقتصاد است
- توضیحات
محسن کوهکنریزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرورت برخورد با افرادی که با قیمت سازی کاذب در فضای مجازی به دنبال سوءاستفاده هستند،گفت: اقدام این افراد اثر مستقیمی بر قیمت اجناس و گرانی کالاهایی مانند خودرو، مسکن و ... دارد. در واقع این امر به مثابه اخلال در نظم اقتصادی و زندگی مردم است و قانون مجازات سنگینی برای اخلالگران اقتصادی تعیین کرده است. کوهکن با اشاره به تاثیر فضاسازیهای روانی در گرانی کالاها، تصریح کرد: سوداگران از برخی ایرادات موجود در فرهنگ اقتصادی مردم سوءاستفاده میکنند. به طور مثال در تمام دنیا زمانی که قیمت کالاها افزایش پیدا میکند، میزان تقاضا کاهش مییابد تا قیمتها متعادل شود، در حالی که در ایران با گرانی، حجم تقاضا نیز افزایش مییابد، چراکه مردم معتقدند "بخریم تا گران تر نشده است".
قیمت خودرو کاهش نیابد چارهای جز استیضاح وزیر صمت نداریم
- توضیحات
امیر خجسته، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بازار خودرو در دست وزارت صمت و خودروسازان است و با هماهنگی یک عده دلال، این بازار را مدیریت میکنند، خاطر نشان کرد: بازار خودرو باید توسط وزارت صنعت کنترل شود، نه اینکه فضا برای حضور هر بیشتر دلالان فراهم شود. خجسته تأکید کرد: تعیین قیمت خودرو بر اساس 5 درصد زیر قیمت حاشیه بازار که توسط وزارت صمت ابلاغ شده است، کارساز نیست و باید قیمت خودرو نهایتا ۱۰درصد بیشتر از قیمت تمام شده باشد. این عضو هیئت رییسه کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: وزارت صنعت نباید شانه خالی کند و باید هر چه سریعتر به موضوع گرانی خودرو ورود کند.
مخاطب اصلاحات اقتصادی
- توضیحات
اقتصاد ایران در سال گذشته دو نوع مکانیزم سیاستگذاری را تجربه کرد: قیمتگذاری برای برخی کالاها و خدمات در کنار سهمیهبندی مقداری. قیمتگذاری ارز و «عرضه ارز با نرخ پایینتر از بازار با هدف پایین نگه داشتن قیمت کالاها و خدمات» که به تبع این سیاست در برخی مقاطع برای شماری از کالاها براساس کارت ملی سهمیه تعیین شد. متأسفانه هر دو سیاست در میان مدت نهتنها بازار را متعادل نکرد، بلکه منافع سیاستگذار، مصرفکنندگان و حتی تولیدکنندگان را به خطر انداخته و منجر به به ثبات نشد. شاهد آن نتایج سیاست تخصیص ارز با قیمت ترجیحی برای کالاهای اساسی است. سیاستگذار اعلام کرده در قالب این سیاست ۱۳ میلیارد دلار ارز با نرخ ۴۲۰۰ به واردات کالاهای اساسی تخصیص داده است.
گربهرقصانی آمریکا علیه سپاه به جایی نخواهد رسید
- توضیحات
رهبر معظم انقلاب اسلامی در شب ولادت امام حسین (ع) و بهمناسبت روز پاسدار، در دیدار جمعی از پاسداران و خانوادههای آنان، علت خصومت آمریکاییها با سپاه را پیشگامی آن در دفاع ازکشور و انقلاب خواندند و خاطرنشان کردند: آمریکا و دشمنان نادان چهل سال است که هر چه در توان داشتند علیه جمهوری اسلامی به کار بستند اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند و امروز دست انقلاب و نظام اسلامی در منطقه و بلکه در دنیا باز شده است. مقام معظم رهبری در ادامه، سپاه را یک دستگاه برجسته و در خط مقدم مواجهه با دشمن در میادین گوناگون برشمردند و بیان داشتند: سپاه هم در میدان عملیاتی و مقابله با دشمن در مرزها و حتی چند هزار کیلومتر دورتر در اطراف حرم حضرت زینب(س) پیشقدم است و هم در میدان مقابله سیاسی با دشمن.
قوانین و مقرارت پایه
- قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران -
- ماده 1 اصلاحی قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی -
- ماده 6 اصلاحی قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی -
- ماده 7 اصلاحی قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی -
- قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی -
- قانون تسهیل رقابت و منع انحصار -
- قانون اصلاح قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی -
- قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار -
- قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور -
- قانون سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی -
- قانون مالیات های مستقیم و ارزش افزوده -
- قانون کار و بیمه تامین اجتماعی -
- قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی -
- قانون مقررات صادرات و واردات و تعرفه های 1395 -
- قانون اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز -
- سیاستهای کلی نظام در بخش معدن
وب سایت های داخلی
- پایگاه اطلاعرسانی دولت -
- پایگاه اطلاعرسانی ریاست جمهوری -
- مرکز آمار ایران -
- بانک مرکزی -
- گمرک ایران -
- اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران -
- اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران -
- موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی -
- سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی -
- مرکز پژوهشهای مجلس -
- مرکز تحقیقات استراتژیک -
- موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی -
- وزارت صنعت، معدن و تجارت -
- وزارت نفت -
- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات -
- وازرت نیرو -
- وزارت جهاد کشاورزی -
- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی -
- وزارت امور اقتصاد و دارایی -
- بیمه مرکزی -
- صندوق توسعه ملی -
- صندوق ضمانت صادرات -
- بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی -
- ایران خودرو -
- سایپا -
- موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی
وب سایت های بین المللی
- International Monetary Fund -
- World Bank Reports -
- IMF Data -
- No IP Taxation -
- World Trade Organization -
- Unctad.org -
- European Commission -
- Competition -
- Read our featured insights -
- Competition Authority -
- Global Forum on Competition -
- NCP -
- Competition Commission of India -
- Competition and Markets Authority -
- The Competition Commission of South Africa -
- Competition Commission of Singapore -
- Federal Law No.4 of 2012 - Ministry of Justice -
- Council of Competition -
- Saudi Legal Competition Law -
- National Competition Council -
- Council on Competitiveness -
- Competition Council of the Republic of Lithuania -
- Commission for Protection of Competition -
- Danish Competition and Consumer Authority