منو

اخبار

به نظر می‌رسد مدیران تیم اقتصادی دولت «حذف صورت مسئله» را بهترین راه مقابله با تورم و گرانی می‌‌دانند. به تازگی و به دنبال اظهارنظرات درباره تاثیر سایت‌های خرید و فروش اینترنتی و پایگاه‌های خبری بر ناآرامی بازار، قیمت خودرو از صفحات این سایت‌ها حذف شد تا شاید آرامش به بازار خودرو بازگردد. در صورتی که حذف قیمت از این سایت‌ها در وهله اول شبیه به پاک‌کردن صورت مسئله و تکرار سیاست «فیلترینگ» است و پس از آن با ایجاد اختلال در دسترسی مردم به اطلاعات، حتی ممکن است نتیجه‌ای معکوس به بار آورد و دست دلالان را برای گران‌فروشی، بیشتر باز بگذارد. نباید فراموش کرد که بازارهای کشور پیش از هر چیز نسبت به مدیریت اقتصادی واکنش نشان می‌دهند و پیرو تصمیمات نادرست، هر روز دچار بحرانی تازه می‌شوند.




به عنوان مثال اجرای تصمیمات نادرست مانند سیاست‌های دو سال اخیر وزارت صمت، بر گستره دلالی‌ها در بازار خودرو افزوده است. در نهایت، انتخاب مدیران کارآمد و آگاه به علم روز، رشد تولید، مبارزه با فساد، انحصارزدایی، برخورد اقتصادمحور با بازار و . می‌توانند راهکارهایی برای نجات بازار خودرو در این شرایط باشند.


منبع: روزنامه آرمان امروز
مورخ 14 اردیبهشت 1398
روابط عمومی مرکز ملی رقابت