-
-
-
جلسه ۷۳۷ شورای رقابت
-
جلسه ۷۳۷ شورای رقابت
-
جلسه ۷۳۷ شورای رقابت
-
جلسه ۷۳۶ شورای رقابت
-
جلسه ۷۳۶ شورای رقابت
-
جلسه ۷۳۵ شورای رقابت
-
جلسه ۷۳۵ شورای رقابت
-
جلسه ۷۳۵ شورای رقابت
-
جلسه ۷۳۵ شورای رقابت
آخرین اخبار
- اخبار کوتاه یک به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه دوم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه سوم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه چهارم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه پنجم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
تقویم شورا
اردیبهشت ۱۴۰۴
دستور جلسات
مصوبات جلسات
اخبار
ارسال مجدد طرح ساماندهی بازار خودرو به شورای نگهبان
- توضیحات

طرح ساماندهی صنعت خودرو که چندی پیش شورای نگهبان آن را رد کرد، بعد از اعمال اصلاحات مورد نظر، دوباره به شورای نگهبان ارسال خواهد شد. یکی از ایراداتی که در راستای تصویب نهایی و اجرای این طرح از سوی شورای نگهبان مطرح شده، ملزمکردن دولت به خصوصیسازی ۱۰۰ درصدی شرکتهای خودروساز بوده که این شورا آنرا مغایر قانون دانسته است. دولت بر اساس قانون میتواند ۲۰ درصد سهام دو شرکت بزرگ خودروساز را نزد خود نگه دارد، اما واگذاری این ۲۰ درصد در صورت صلاحدید دولت، نه منع قانونی دارد و نه الزام قانونی. رامین قلیپور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در این زمینه گفت: ضمن برطرف کردن ایرادات طرح ساماندهی صنعت خودرو، تغییراتی را در بخش عبارات انجام دادهایم و آن را به صحن مجلس ارسال کردهایم.
سازمان بازرسی هم نتوانست رقابت را به قیمت گذاری خودرو وارد کند
- توضیحات

در اواسط شهریور ماه سال گذشته بود که شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو کنار گذاشته شد. این در حالی بود که طبق قانون، شورای رقابت حق ورود به بازارهای انحصاری جهت تنظیم قیمت را دارد. به همین منظور، در ۵ خرداد ماه سال جاری رئیس سازمان بازرسی کل کشور طی نامهای به معاون اول رئیس جمهور همین موضوع را یادآور و خواستار بازگشت شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو شد. حالا پرسش این است که پس از گذشت بیش از دو ماه از ارسال این نامه، سرانجام این خواسته ناصر سراج چه شد؟
سازمان تجارت جهانی گزارش کرد: جایگاه ایران در تجارت ۲۰۱۸
- توضیحات

سازمان تجارت جهانی« تازهترین گزارش خود را تحت عنوان «بررسی آماری تجارت جهانی ۲۰۱۹» منتشر کرد. براساس یافتههای این گزارش که آمار سال گذشته را مورد بررسی قرار داده است، بهدنبال تشدید تنشهای تجاری، جریان تجارت و تولید ناخالص داخلی جهان در سال ۲۰۱۸ کند شد. در واقع افزایش تنشهای تجاری و نااطمینانیهای مربوط به سیاستهای اقتصادی باعث شد تا جریان تجارت جهانی در سال گذشته با بادهای مخالف سنگین مواجه شود. در بخشی از این گزارش رتبهبندی بزرگترین صادرکنندگان و واردکنندگان جهان در ۲۰۱۸ ارائه شده است. براساس این رتبهبندیها، در سال ۲۰۱۸، ایران با حجم صادرات ۱۰۸ میلیارد دلاری، سیوهفتمین اقتصاد بزرگ صادرکننده جهان بوده، حجمی که حکایت از افزایش سالانه ۱۶ درصدی و سهم ۶/۰ درصدی از کل صادرات جهان دارد.
فک رهن؛ مهمترین شرط واگذاری سهام ایرانخودرو و سایپا است
- توضیحات

محمود قامت، مدیرکل دفتر بازاریابی و واگذاری بنگاههای سازمان خصوصیسازی،گفت: مهمترین شرط برای واگذاری دو خودروساز ایرانخودرو و سایپا، فک رهن سهام آنهاست که فعلا در وثیقه بانکها قرار دارد. مطابق مصوبه هیات واگذاری در تاریخ ۴ خرداد ۹۸، قرار شد باقیمانده سهام دولت در دو خودروسازی سایپا و ایرانخودرو، مانند ۱۶ شرکت بورسی و فرابورسی دیگر واگذار شود، اما برای عملیاتی شدن این واگذاری باید آمادگیهایی در این دو شرکت انجام شود. به گفته قامت، سهام دولت در دو کارخانه خودروسازی به صورت مدیریتی است و کنترلی نیست؛ یعنی اگر کسی این سهام را خریداری کند، میتواند یک صندلی هیات مدیره را در اختیار گیرد، اما نمیتواند مدیرعامل انتخاب کند.