-
-
-
-
جلسه ۷۳۰ شورای رقابت
-
جلسه ۷۳۰ شورای رقابت
-
جلسه ۷۲۹ شورای رقابت
-
جلسه ۷۳۱ شورای رقابت-جلسه فوق العاده
-
جلسه ۷۳۱ شورای رقابت-جلسه فوق العاده
-
جلسه ۷۲۸ شورای رقابت
-
جلسه ۷۲۸ شورای رقابت
-
جلسه ۷۲۷ شورای رقابت
-
جلسه ۷۲۶ شورای رقابت
-
جلسه ۷۲۵ شورای رقابت
-
جلسه ۷۲۴ شورای رقابت
-
جلسه ۷۲۳ شورای رقابت
-
جلسه ۷۲۳ شورای رقابت
آخرین اخبار
- اخبار کوتاه یک به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه دوم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه سوم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه چهارم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه پنجم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
تقویم شورا
اسفند ۱۴۰۲
دستور جلسات
مصوبات جلسات
اخبار
سازمان بازرسی هم نتوانست رقابت را به قیمت گذاری خودرو وارد کند
- توضیحات

در اواسط شهریور ماه سال گذشته بود که شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو کنار گذاشته شد. این در حالی بود که طبق قانون، شورای رقابت حق ورود به بازارهای انحصاری جهت تنظیم قیمت را دارد. به همین منظور، در ۵ خرداد ماه سال جاری رئیس سازمان بازرسی کل کشور طی نامهای به معاون اول رئیس جمهور همین موضوع را یادآور و خواستار بازگشت شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو شد. حالا پرسش این است که پس از گذشت بیش از دو ماه از ارسال این نامه، سرانجام این خواسته ناصر سراج چه شد؟
سازمان تجارت جهانی گزارش کرد: جایگاه ایران در تجارت ۲۰۱۸
- توضیحات

سازمان تجارت جهانی« تازهترین گزارش خود را تحت عنوان «بررسی آماری تجارت جهانی ۲۰۱۹» منتشر کرد. براساس یافتههای این گزارش که آمار سال گذشته را مورد بررسی قرار داده است، بهدنبال تشدید تنشهای تجاری، جریان تجارت و تولید ناخالص داخلی جهان در سال ۲۰۱۸ کند شد. در واقع افزایش تنشهای تجاری و نااطمینانیهای مربوط به سیاستهای اقتصادی باعث شد تا جریان تجارت جهانی در سال گذشته با بادهای مخالف سنگین مواجه شود. در بخشی از این گزارش رتبهبندی بزرگترین صادرکنندگان و واردکنندگان جهان در ۲۰۱۸ ارائه شده است. براساس این رتبهبندیها، در سال ۲۰۱۸، ایران با حجم صادرات ۱۰۸ میلیارد دلاری، سیوهفتمین اقتصاد بزرگ صادرکننده جهان بوده، حجمی که حکایت از افزایش سالانه ۱۶ درصدی و سهم ۶/۰ درصدی از کل صادرات جهان دارد.
فک رهن؛ مهمترین شرط واگذاری سهام ایرانخودرو و سایپا است
- توضیحات

محمود قامت، مدیرکل دفتر بازاریابی و واگذاری بنگاههای سازمان خصوصیسازی،گفت: مهمترین شرط برای واگذاری دو خودروساز ایرانخودرو و سایپا، فک رهن سهام آنهاست که فعلا در وثیقه بانکها قرار دارد. مطابق مصوبه هیات واگذاری در تاریخ ۴ خرداد ۹۸، قرار شد باقیمانده سهام دولت در دو خودروسازی سایپا و ایرانخودرو، مانند ۱۶ شرکت بورسی و فرابورسی دیگر واگذار شود، اما برای عملیاتی شدن این واگذاری باید آمادگیهایی در این دو شرکت انجام شود. به گفته قامت، سهام دولت در دو کارخانه خودروسازی به صورت مدیریتی است و کنترلی نیست؛ یعنی اگر کسی این سهام را خریداری کند، میتواند یک صندلی هیات مدیره را در اختیار گیرد، اما نمیتواند مدیرعامل انتخاب کند.
نباید شورای رقابت از قیمتگذاری خارج میشد
- توضیحات

ناصر سراج با حضور در نمایشگاه الکامپ ۹۸ و بازدید از بخشهای مختلف غرفههای قوه قضاییه در جمع خبرنگاران افزود: نباید شورای رقابت از قیمت گذاری خارج میشد و متاسفانه وزیر صنعت هم خیلی موافق نیست. وی گفت: شورای رقابت براساس فرمولی قیمت خودرو را تعیین میکرد و مبنای این قیمت گذاری تورم بخشی استعلام شده از بانک مرکزی بود. سراج افزود: شرایط به خوبی پیش میرفت، اما خودروسازان قانع نبودند و دوست داشتند بی در و پیکر قیمت را افزایش دهند و آن را به شورای هماهنگی بردند و اختیار را از شورای رقابت گرفتند، در حالی که طبق قانون کسی نمیتواند اختیارات شورای رقابت را کم کند.