-
-
-
-
جلسه ۷۳۹ شورای رقابت
-
جلسه ۷۳۹ شورای رقابت
-
نشست بینالمللی رؤسای مراجع رقابتِ کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای
-
نشست بینالمللی رؤسای مراجع رقابتِ کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای
-
نشست بینالمللی رؤسای مراجع رقابتِ کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای
-
جلسه ۷۳۷ شورای رقابت
-
جلسه ۷۳۷ شورای رقابت
-
جلسه ۷۳۷ شورای رقابت
-
جلسه ۷۳۶ شورای رقابت
-
جلسه ۷۳۶ شورای رقابت
آخرین اخبار
- اخبار کوتاه یک به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه دوم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه سوم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه چهارم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه پنجم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
تقویم شورا
اردیبهشت ۱۴۰۴
دستور جلسات
مصوبات جلسات
اخبار
برخورد با سایتهای قیمتساز خودرو
- توضیحات

در روزهای اخیر سایتهای خرید و فروش اینترنتی خودرو بهعنوان متهمان اصلی رشد قیمت خودروها معرفی شدهاند. یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، اینگونه سایتها را به شریک شدن در روند دلالی بازار خودرو متهم کرد و گفت: سایتهای فضای مجازی به حلقه واسط فروشنده و دلالهای خرید و فروش خودرو با قیمت غیرواقعی تبدیل شده، با این دلالها در ارتباط بوده و از این شیوه معاملات خودرو منتفع میشوند. محسن کوهکنریزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز بهصورت تلویحی دیدگاه سازمان تعزیرات را تأیید کرد و افزود: دستگاه قضایی باید با اخلالگران اقتصادی فعال در سایتهای اینترنتی و شبکههای مجازی برخورد کند.
اقتصاد در تله فناوری اطلاعات
- توضیحات

به قلم نیما نامداری
ظاهرا قرار است همان بلایی را که مهندسان عمران بر سر سیاستهای اقتصادی دولتهای قبلی آوردند، مهندسان رایانه و فناوری اطلاعات بر سر اقتصاد در دولت فعلی بیاورند. یعنی همانگونه که در سالهای قبل مدیران برای حل مشکلات اقتصادی کشور پشت ساختن مسکن مهر، سد، نیروگاه، جاده، فرودگاه و ... پنهان میشدند این روزها پشت سامانههای اطلاعاتی پنهان میشوند. مدیران دولتی مدام در حال تولید سامانههای اطلاعاتی جدید هستند و حل مشکلات اقتصادی را به فعالسازی این سامانهها ارتباط میدهند. در دهههای ۶۰ تا ۸۰ مدیریت اقتصادی کشور کاملا در مقابل پارادایم سازندگی منفعل بود.
قیمتسازی در فضای مجازی مصداق اخلاق در اقتصاد است
- توضیحات

محسن کوهکنریزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرورت برخورد با افرادی که با قیمت سازی کاذب در فضای مجازی به دنبال سوءاستفاده هستند،گفت: اقدام این افراد اثر مستقیمی بر قیمت اجناس و گرانی کالاهایی مانند خودرو، مسکن و ... دارد. در واقع این امر به مثابه اخلال در نظم اقتصادی و زندگی مردم است و قانون مجازات سنگینی برای اخلالگران اقتصادی تعیین کرده است. کوهکن با اشاره به تاثیر فضاسازیهای روانی در گرانی کالاها، تصریح کرد: سوداگران از برخی ایرادات موجود در فرهنگ اقتصادی مردم سوءاستفاده میکنند. به طور مثال در تمام دنیا زمانی که قیمت کالاها افزایش پیدا میکند، میزان تقاضا کاهش مییابد تا قیمتها متعادل شود، در حالی که در ایران با گرانی، حجم تقاضا نیز افزایش مییابد، چراکه مردم معتقدند "بخریم تا گران تر نشده است".
قیمت خودرو کاهش نیابد چارهای جز استیضاح وزیر صمت نداریم
- توضیحات

امیر خجسته، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بازار خودرو در دست وزارت صمت و خودروسازان است و با هماهنگی یک عده دلال، این بازار را مدیریت میکنند، خاطر نشان کرد: بازار خودرو باید توسط وزارت صنعت کنترل شود، نه اینکه فضا برای حضور هر بیشتر دلالان فراهم شود. خجسته تأکید کرد: تعیین قیمت خودرو بر اساس ۵ درصد زیر قیمت حاشیه بازار که توسط وزارت صمت ابلاغ شده است، کارساز نیست و باید قیمت خودرو نهایتا ۱۰درصد بیشتر از قیمت تمام شده باشد. این عضو هیئت رییسه کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: وزارت صنعت نباید شانه خالی کند و باید هر چه سریعتر به موضوع گرانی خودرو ورود کند.