علی رغم اعلام رسمی و پيرو نامه ارسال شده به رئيس محترم شبكه يك سيما مورخ 97/8/23 به شماره ٩٣٤-٩٧-١٠-ص (تصوير زير)، با موضوع "ذهنيت ايجاد شده در رابطه با مجازات سوء استفادهكنندگان از انحصار پوشك" در برنامه پايش، همچنين طی پيگيری های صورت گرفته و درخواست از تهيهكننده محترم اين برنامه، متأسفانه از زمان دريافت نامه مذكور تاكنون، هيچگونه اطلاع رسانی ای در برنامه پايش مبنی بر اعلام نظر آقای دكتر شيوا، رياست شورا و مركز ملي رقابت، صورت نگرفته است. علاوه بر آن در برنامه پايش مورخ 98/3/26 مجددا موضوع انحصار در پوشك و عدم پاسخگويی توسط رياست شورا و مركز ملی رقابت مطرح شده است كه اين موضوع خلاف واقع اعلام می گردد.
روابط عمومی مرکز ملی رقابت
کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) اعلام کرد: سرمایهگذاری مستقیم خارجی در ایران در سال 2018 افت 30 درصدی داشته و به 3/480 میلیارد دلار رسیده است. این کنفرانس، سالانه در سلسله گزارشهای «سرمایه گذاری خارجی جهان» به بررسی روند سرمایهگذاری خارجی در کشورهای مختلف میپردازد و طی آن آمار مربوط به سرمایه گذاری مستقیم خارجی کشورهای جهان را منتشر میکند. این نهاد بینالمللی در بخشی از گزارش قبلی خود آورده بود، میزان جذب سرمایهگذاری خارجی ایران در سال 2017، نزدیک به 50 درصد افزایش داشته که به علت مشارکت شرکتهای خارجی در اکتشاف و تولید بخش نفت و گاز بوده است.
فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع وزارت صمت، اظهار داشت: در چارچوب سیاستهای دولت، تدوین و ابلاغ دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را بلافاصله از طریق سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در دستور کار قرار دادیم که پس از طرح در کمیته خودرو حتماً در ستاد تنظیم بازار مطرح و پس از تصویب نهایی، مبنای عمل برای موضوع قیمت گذاری قرار خواهد گرفت. مقیمی با بیان اینکه با نمایندگیهای متخلف خودرو برخورد شده است، گفت: این برخوردها همچنان ادامه دارد و از طریق مراجع امنیتی، متخلفینی را که باعث نابسامانی در بازار خودرو شوند، شناسایی میکنیم.
محمدعلی اسفنانیَ، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران، گفت: بر اساس گزارشها، ادعای دو شرکت خودروساز داخلی مبنی بر کمبود قطعه غیروَاقعی است. وی افزود: طبق شکایتهایی که به ما رسیده است، برخی خودرو سازان از جمله دو خودرو ساز مهم کشور به تعهدات خود مبنی بر فروش فوری عمل نکردهاند و قطعاً سازمان تعزیرات در این خصوص ورود میکند. اسفنانی ادامه داد: برخی خودروهایی که قرار بود خودرو سازان از طریق فروش فوری تحویل دهند به بهانه کمبود قطعات تحویل داده نشده است و علی القاعده اگر چنین چیزی درست باشد، باید یک یا دو قطعه یا چند قطعه مشابه در همه خودروها نقص میداشت.