در روزهایی که شورای رقابت به دنبال در اختیار گرفتن دوباره قیمتگذاری خودروهای داخلی است، 40 نفر از مشتریان خودرو شکایات خود را درباره بدعهدی خودروسازان در تحویل محصولات ثبت نامی، به این شورا ارجاع دادهاند. یک منبع آگاه در این زمینه گفت: در جلسه گذشته شورای رقابت، اعضای شورا به بررسی شکایت تعدادی از مشتریان پرداختند و قرار شد پیگیریهای لازم در راستای رفع مشکل آنها انجام شود. این منبع آگاه تاکید کرد: البته مرجع اصلی بررسی شکایات خودرویی، وزارت صمت و تعزیرات است، با این حال شورای رقابت نیز در صورت ارسال شکایات مردمی، به این موضوع ورود میکند.
در شرایطی که قیمت خودروهای داخلی همچنان مطابق با سیاستهای دستوری وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین میشود، شورای رقابت چراغ خاموش به دنبال بازپسگیری اختیار قیمتگذاری از دولت است. آن طور که یک منبع آگاه عنوان کرده است، شورای رقابت نامهنگاریهایی برای بازگشت اختیار قیمتگذاری به این شورا انجام داده و منتظر پاسخ نهادهای مختلف در این مورد است. به گفته وی، مسئولان شورای رقابت نامههایی را به دولت و همچنین شورای هماهنگی سران سه قوه ارسال و تاکید کردهاند که طبق قانون، مسئولیت قیمتگذاری خودروهای داخلی همچنان با این شوراست. این منبع آگاه تاکید میکند که استدلال شورای رقابت برای ورود دوباره به روند قیمتگذاری، انحصار بازار خودرو است و از نظر شورا، این بازار همچنان در «انحصار» قرار دارد.
روز دوشنبه مورخ 25 شهریور 98، گزارشی با تیتر «معجزه شورای رقابت» در روزنامه دنیای اقتصاد (صفحه خودرو) منتشر شد. روابط عمومی مرکز ملی رقابت در واکنش به این گزارش جوابیهای برای روزنامه فوق الذکر ارسال کرده که در همان صفحه در روز دوشنبه مورخ 1 مهر ماه، به چاپ رسیده است و عینا در ذیل می آید:
چهارشنبه، ششم شهریورماه، مسکو شاهد امضای یک سند مهم درباره همکاریهای ایران و 5 کشور عضو اتحادیه اوراسیا بود. سندی مبنی بر آغاز تجارت آزاد ایران و اوراسیا که کمتر از 60 روز دیگر، یعنی از ششم آبان ماه وارد فاز عملیاتی میشود. در نتیجه آن، 864 قلم کالا از سوی دو طرف مشمول تجارت ترجیحی میشود و با کاهش تعرفههای گمرکی مواجه خواهند شد.سهم ایران از این توافق 503 قلم کالا است که با تعرفههای ترجیحی میتواند آنها را به کشورهای عضو اوراسیا صادر کند. تعرفههایی که حتی در مورد 70 قلم صفر در نظر گرفته شده است.