روز دوشنبه مورخ 25 شهریور 98، گزارشی با تیتر «معجزه شورای رقابت» در روزنامه دنیای اقتصاد (صفحه خودرو) منتشر شد. روابط عمومی مرکز ملی رقابت در واکنش به این گزارش جوابیهای برای روزنامه فوق الذکر ارسال کرده که در همان صفحه در روز دوشنبه مورخ 1 مهر ماه، به چاپ رسیده است و عینا در ذیل می آید:
چهارشنبه، ششم شهریورماه، مسکو شاهد امضای یک سند مهم درباره همکاریهای ایران و 5 کشور عضو اتحادیه اوراسیا بود. سندی مبنی بر آغاز تجارت آزاد ایران و اوراسیا که کمتر از 60 روز دیگر، یعنی از ششم آبان ماه وارد فاز عملیاتی میشود. در نتیجه آن، 864 قلم کالا از سوی دو طرف مشمول تجارت ترجیحی میشود و با کاهش تعرفههای گمرکی مواجه خواهند شد.سهم ایران از این توافق 503 قلم کالا است که با تعرفههای ترجیحی میتواند آنها را به کشورهای عضو اوراسیا صادر کند. تعرفههایی که حتی در مورد 70 قلم صفر در نظر گرفته شده است.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «صنعت خودروسازی به اندازه یک جنگ به کشور خسارت میزند»، خواستار تصمیم گیری جدی قوای سه گانه در این زمینه شد. بهرام پارسایی با اشاره به برخورد قوه قضائیه با تخلفات خودروسازها اظهار کرد: فساد گسترده در صنعت خودروسازی موضوعی غیر قابل انکار است که عوامل موثر در آن هم بسیار زیاد است. لذا صرف برکناری یک مدیرعامل خودروسازی و بازداشت او کفایت نمیکند و باید ریشههای اصلی فساد مشخص شود.
نصرالله پژمانفر، نماینده مجلس، با ارسال نامه ای به دبیر شورای نگهبان، رفع ایرادات قانونی و سیاستگذاری طرح ساماندهی صنعت خودرو را خواستار شد و واگذاری خودروسازی در بازار غیررقابتی فعلی را عاملی برای دوبرابر شدن آسیبهای قبلی این صنعت عنوان کرد. در این نامه آمده است: همانطور که مستحضرید طرح ساماندهی صنعت خودرو که قرار بود در فضای ناآرام و بیثبات بازار و صنعت خودرو اثرات مطلوبی را رقم بزند اما وجود ایرادات قانونی و سیاستگذاری، مانع اثرگذاری مثبت این طرح در دومین صنعت بزرگ کشور خواهد شد.