-
جلسه 696 شورای رقابت
-
جلسه 696 شورای رقابت
-
جلسه 695 شورای رقابت
-
جلسه 695 شورای رقابت
-
جلسه 694 شورای رقابت
-
جلسه 694 شورای رقابت
-
جلسه 293 هیأت تجدید نظر
آخرین اخبار
- اخبار کوتاه یک به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه دوم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه سوم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه چهارم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه پنجم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
تقویم شورا
آبان 1403
دستور جلسات
مصوبات جلسات
اخبار
6 پیشنهاد ارزی بخش خصوصی
- توضیحات
بخش خصوصی به منظور اصلاح سیاستهای ارزی، 6 پیشنهاد را به رئیس کل بانک مرکزی ارائه کرد. در اولین پیشنهاد این نامه به مهلت رفع تعهد ارزی صادرکنندگان اشاره شده است. در این بند، شافعی از همتی خواسته تا بازه زمانی رفع تعهدی ارز را تا پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۸ تمدید کند. دومین پیشنهاد مربوط به اخذ مالیات از صادرکنندگان است. شافعی از بانک مرکزی خواسته تا فهرست صادرکنندگانی را که رفع تعهد ارزی نکردهاند، جهت اخذ مالیات به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال کند. سومین پیشنهاد درخصوص استرداد مالیات ارزش افزوده صادرکنندگان است. در این نامه با اشاره به مهلت 30 روزه استرداد مالیات ارزشافزوده، درخواست شده است بانک مرکزی با اعلام ماهانه رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان به سازمان امور مالیاتی، زمینه بازپرداخت مالیات ارزشافزوده را به صادرکنندگانی که رفع تعهد کردهاند، فراهم کند.
شورای رقابت مجدد به روند قیمتگذاری خودرو ورود کند
- توضیحات
عبدالله رضیان، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، معتقد است باید مرجعی مانند شورای رقابت در روند قیمتگذاری خودرو ورود کند تا بتوان قیمتها را تعدیل و بازار را سامان داد. وی در این زمینه افزود: خودروسازان معتقدند باید پس از محاسبه هزینه مواد اولیه، آب، برق و دستمزد کارگر درصدی به این مبلغ به عنوان سود افزوده شود، تا در نهایت قیمت خودرو تعیین شود. رضیان با بیان اینکه مرجعی مانند شورای رقابت باید مسئولیت قیمتگذاری خودرو را بر عهده گیرد، بیان داشت: در حال حاضر خودروسازان به ازای تولید برخی خودروها، متحمل ضرر میشوند. به طور مثال تولید پراید ۴۲ میلیون تومان هزینه دارد.
جنگ نمیشود، مذاکره با آمریکا سمّ است،گزینه قطعی ملت مقاومت است
- توضیحات
حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، عصر روز سهشنبه مورخ 24 اردیبهشت، در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با تأکید بر ضرورت تقوای مسئولان بویژه در «رسیدگی به امور مردم، رعایت بیت المال و اجتناب از اشرافیت» به بیان وظایف اساسی مسئولان سه قوه برای حل مشکلات اقتصادی و رونق تولید پرداختند و با اشاره به اقدامات خبیثانه امریکا برای «تغییر محاسبات و تسلیم شدن مسئولان» و نیز «فاصله گرفتن مردم از نظام» افزودند: گزینه قطعی ملت ایران در مواجهه با دشمن، مقاومت در همه زمینه هاست، چرا که مذاکره با دولت کنونی امریکا سمّ مضاعف است، البته جنگی نخواهد شد بلکه برخورد، برخورد اراده هاست و در این زمینه، اراده ملت ایران و نظام اسلامی قویتر از دشمن است و به فضل الهی این بار هم پیروز خواهیم شد.
حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو، اشتباهی استراتژیک بود
- توضیحات
سعید باستانی، عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر ورود مجدد شورای رقابت به قیمتگذاری خودرو، گفت: حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو اشتباهی استراتژیک بود. وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط قیمت پراید در کارخانه کمتر از ۴۵ میلیون تومان است، اظهار کرد: شورای رقابت حذف شد تا قیمت خودروهای پرتیراژ افزایش پیدا کند. باستانی تصریح کرد: اگر قرار باشد شورای رقابت مجددا مسئولیت قیمتگذاری خودرو را برعهده بگیرد، تمکین خودروسازان یکی از اصلی ترین مولفهها است. به طور مثال اگر این شورا قیمت پراید را ۲۷ میلیون تومان تعیین کند و خودروسازان این موضوع را نپذیرند، آشفتگی بازار بدتر میشود.
قوانین و مقرارت پایه
- قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران -
- ماده 1 اصلاحی قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی -
- ماده 6 اصلاحی قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی -
- ماده 7 اصلاحی قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی -
- قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی -
- قانون تسهیل رقابت و منع انحصار -
- قانون اصلاح قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی -
- قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار -
- قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور -
- قانون سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی -
- قانون مالیات های مستقیم و ارزش افزوده -
- قانون کار و بیمه تامین اجتماعی -
- قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی -
- قانون مقررات صادرات و واردات و تعرفه های 1395 -
- قانون اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز -
- سیاستهای کلی نظام در بخش معدن
وب سایت های داخلی
- پایگاه اطلاعرسانی دولت -
- پایگاه اطلاعرسانی ریاست جمهوری -
- مرکز آمار ایران -
- بانک مرکزی -
- گمرک ایران -
- اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران -
- اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران -
- موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی -
- سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی -
- مرکز پژوهشهای مجلس -
- مرکز تحقیقات استراتژیک -
- موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی -
- وزارت صنعت، معدن و تجارت -
- وزارت نفت -
- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات -
- وازرت نیرو -
- وزارت جهاد کشاورزی -
- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی -
- وزارت امور اقتصاد و دارایی -
- بیمه مرکزی -
- صندوق توسعه ملی -
- صندوق ضمانت صادرات -
- بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی -
- ایران خودرو -
- سایپا -
- موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی
وب سایت های بین المللی
- International Monetary Fund -
- World Bank Reports -
- IMF Data -
- No IP Taxation -
- World Trade Organization -
- Unctad.org -
- European Commission -
- Competition -
- Read our featured insights -
- Competition Authority -
- Global Forum on Competition -
- NCP -
- Competition Commission of India -
- Competition and Markets Authority -
- The Competition Commission of South Africa -
- Competition Commission of Singapore -
- Federal Law No.4 of 2012 - Ministry of Justice -
- Council of Competition -
- Saudi Legal Competition Law -
- National Competition Council -
- Council on Competitiveness -
- Competition Council of the Republic of Lithuania -
- Commission for Protection of Competition -
- Danish Competition and Consumer Authority