-
-
-
جلسه ۷۳۰ شورای رقابت
-
جلسه ۷۳۰ شورای رقابت
-
جلسه ۷۲۹ شورای رقابت
-
جلسه ۷۳۱ شورای رقابت-جلسه فوق العاده
-
جلسه ۷۳۱ شورای رقابت-جلسه فوق العاده
-
جلسه ۷۲۸ شورای رقابت
-
جلسه ۷۲۸ شورای رقابت
-
جلسه ۷۲۷ شورای رقابت
-
جلسه ۷۲۶ شورای رقابت
-
جلسه ۷۲۵ شورای رقابت
-
جلسه ۷۲۴ شورای رقابت
-
جلسه ۷۲۳ شورای رقابت
-
جلسه ۷۲۳ شورای رقابت
آخرین اخبار
- اخبار کوتاه یک به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه دوم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه سوم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه چهارم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه پنجم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
تقویم شورا
اسفند ۱۴۰۲
دستور جلسات
مصوبات جلسات
اخبار
اطلاعیه شماره یک شورای رقابت در خصوص خودرو
- توضیحات

نظر به ضرورت اطلاعرسانی تصمیمات شورای رقابت و سیاست این شورا مبنی بر شفافیت و پاسخگویی، روابط عمومی مرکز ملی رقابت خود را موظف به اطلاعرسانی دقیق و به موقع دانسته و این مهم را به صورت مرتب از طریق وبسایت مرکز ملی رقابت اطلاعرسانی خواهد نمود.
در این چارچوب با عنایت به التهاب ایجاد شده در بازار خودرو و ضرورت تبیین اقدامات شورای رقابت، موارد زیر به اطلاع عموم میرسد.
۱. از ابتدای فعالیت دوره سوم شورا در اردیبهشت ۱۴۰۱ بررسی و پایش بازار خودرو و سیاستهای مربوطه در دستور کار مرکز ملی رقابت قرار گرفت و با اتمام اعتبار مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا و طی جلسات ۵۲۷، ۵۲۸ و نهایتاً ۵۳۳ این شورا، کارگروه خودرو با هدف پایش و پیشنهاد سیاستهای مربوط به این بازار ایجاد گردید.
ورود شورای رقابت به موضوع اینترنت ثابت: بازار اینترنت ثابت انحصاری است
- توضیحات

با بررسی بازار اینترنت ثابت، شورای رقابت این بازار را مصداق بازار انحصاری تشخیص داد و مرکز ملی رقابت به تنظیم دستورالعمل قیمت مکلف شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی رقابت؛ با بررسیهای لازم در خصوص بازار اینترنت ثابت، شورای رقابت به استناد مفاد بند ۵ ماده ۵۸ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، این بازار را مصداق بازار انحصاری دانست. بر همین اساس مرکز ملی رقابت به ارائه دستورالعمل تنظیم قیمت، مقدار و شرایط دسترسی به بازار اینترنت ثابت مکلف شد..
نایب رئیس شورای رقابت:
گمانهزنیهای توقف عرضه خودرو صحت ندارد
- توضیحات

محمود دودانگه گفت: شورای رقابت هنوز تصمیمی مبنی بر چگونگی عرضه خودرو اتخاذ نکرده است و اخبار منتشره در این خصوص صرفا گمانهزنی بوده و دقیق نیست. دغدغه شورای رقابت اتخاذ تصمیم بهینه در این بازار است به گونهای که هم مصرفکنندگان در بازاری رقابتی به محصولات مورد نظر خود با سهولت کامل دسترسی داشته باشند و تولیدکنندگان و سهامدارانشان نیز با سیاست قیمتگذاری غیرکارشناسی متضرر نشوند.
محمود دودانگه، نایب رئیس شورای رقابت در خصوص بازار خودرو و اخباری که در رسانهها مبنی بر تصمیمات شورای رقابت در خصوص نحوه عرضه خودرو مطرح شده است، عنوان کرد: این شورا هنوز تصمیمی مبنی بر چگونگی عرضه خودرو اتخاذ نکرده است و اخبار منتشره در این خصوص صرفا گمانهزنی بوده و دقیق نیست.
او افزود: چگونگی عرضه خودرو در بازار باید با بررسیهای کارشناسی و دریافت نظرات ذینفعان این صنعت به گونهای انجام شود که در نهایت دسترسی مصرفکنندگان به خودرو تسهیل شده و فضای رقابتی در این صنعت نهادینه شود.
نایب رئیس شورای رقابت اضافه کرد: در هفته گذشته کارگروه خودرو با حضور کلیه اعضا تشکیل و مقرر شد با دریافت پیشنهادات دستگاههای مختلف تصمیمگیری نهایی
در شورای رقابت انجام شود.
دودانگه در پایان تصریح کرد: دغدغه شورای رقابت اتخاذ تصمیم بهینه در این بازار است به گونهای که هم مصرفکنندگان در بازاری رقابتی به محصولات مورد نظر خود با سهولت کامل دسترسی داشته باشند و تولیدکنندگان و سهامدارانشان نیز با سیاست قیمتگذاری غیرکارشناسی متضرر نشوند، بدیهی است در این چارچوب از کلیه ابزارها برای تحقق هدف فوق استفاده خواهد شد
.
مورخ ۲۵ دی ۱۴۰۱
روابط عمومی مرکز ملی رقابت
نشست روایت تنظیمگری در ایران با موضوع شورای رقابت برگزار شد
- توضیحات

نخستین نشست تجربه نگاری تنظیمگری رقابت با هدف تببین جایگاه و شناخت فرصت ها و چالشهای شورای رقابت با همکاری مرکز ملی رقابت و اندیشکده حکمرانی شریف برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی رقابت، نخستین نشست تجربه نگاری تنظیمگری رقابت در ۱۹دی ماه ۱۴۰۱ با همکاری و میزبانی مرکز ملی رقابت و مشارکت اندیشکده حکمرانی شریف، برگزار شد.اسماعیل شجاعی، مشاور رسانه ای و فرهنگ سازی رئیس مرکز ملی رقابت، در خصوص اهدف شکلگیری این نشست، گفت: بایستی بر اهمیت شورای رقابت به عنوان یک نهاد تنظیمگر کلان بیش از پیش تأکید شود و مؤکداً باید نقش نهاد مهمی مانند شورای رقابت فراتر از تنظیم کننده دستورالعمل قیمت در اذهان باشد. در همین راستا مشاور فرهنگی و رسانهای شورای رقابت، شرط تحقق سهولت کسب و کار در اقتصاد کشور و فعالیت مؤثر بخش خصوصی را تقویت شورای رقابت دانست.