-
جلسه 706 شورای رقابت
-
جلسه 706 شورای رقابت
-
جلسه 705 شورای رقابت
-
جلسه 704 شورای رقابت
-
جلسه 704 شورای رقابت
-
جلسه 703 شورای رقابت
-
جلسه 703 شورای رقابت
-
جلسه 702 شورای رقابت
-
جلسه 701 شورای رقابت
-
جلسه 701 شورای رقابت
-
جلسه 700 شورای رقابت
-
جلسه 700 شورای رقابت
-
جلسه 699 شورای رقابت
آخرین اخبار
- اخبار کوتاه یک به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه دوم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه سوم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه چهارم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه پنجم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
تقویم شورا
آذر 1403
دستور جلسات
مصوبات جلسات
اخبار
منافع ملی، قربانی رقابت مخرب صادرکنندگان پتروشیمی
- توضیحات
صادرات پتروشیمی کشور علاوه بر تحریم خارجی، از فقدان یکپارچگی و رقابت مخرب برخی شرکت های ایرانی در بازارهای جهانی نیز رنج می برد که باعث از دست رفتن فرصت ها، ارزان فروشی و ناتوانی در مقابل رقبای منطقه ای و بین المللی شده است.از جمله موانع پیش روی بازگشت شرکت های ایرانی به بازارهای جهانی به جز تحریم، رقابت مخرب شماری از شرکت های ایرانی در بازارهای جهانی است؛ به طوری که برخی از آنها با هدف از خارج کردن سایر شرکت های ایرانی، اقدام به ارزان فروشی محصولات در بازار سایر کشورها می کنند که این رقابت مخرب به وضع قوانین ضد دامپینگ علیه محصولات کشورمان منجر شده است.
رئیس جمهور قانون اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را ابلاغ کرد
- توضیحات
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون اصلاح قانون مبارزه با پولشویی» را جهت اجرا به قوه قضائیه و وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد. قانون اصلاح قانون مبارزه با پولشویی قانونی است که در سال ۱۳۹۷ توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. این قانون در واقع اصلاحیهای بر قانون مبارزه با پولشویی به منظور پیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی است. این مصوبه پس از تأیید توسط شورای نگهبان، تبدیل به قانون میشد.
ارتقای جایگاه ایران در شاخص استعدادهای رقابتی جهان
- توضیحات
ایران با هفت پله بهبود، در رده ۷۵ کشورهای دارای رقابتیترین استعدادها قرار گرفت. به گزارش ایسنا، استعداد رقابتی بهعنوان مجموعه مهارتهای کشف، انتخاب، پردازش و استفاده از اطلاعات لازم برای تصمیمگیری در شرایط نامطمئن و استفاده از فرصتهای موجود در بازار تعریف میشود. با وجود حرکت به سمت جهان دیجیتالی، داشتن منابع انسانی با استعداد یکی از شاخصههای اصلی در رشد است.موسسه "اینسد" با مطالعه آماری ۹۳ درصد جمعیت جهان، کشورها را از نظر رقابتپذیر بودن آنها در زمینه استعداد کاری و کارآفرینی ردهبندی کرده است.
ضرورت جایگزینی درآمدهای مالیاتی به جای درآمدهای نفتی
- توضیحات
علی قربانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با بیان اینکه «لایحه بودجه سال ۹۸ تا حدودی متناسب با شرایط اقتصادی فعلی است»، گفت: باید بودجه سال آینده را انقباضیتر ببینیم. وی ادامه داد: بودجه سال ٩٨ یک بودجه انقباضی است که برای دوران تحریم بسته شده است. طبیعتا ما در جریان بررسی بودجه باید ضمن کنترل هزینهها، راهکارهایی را هم برای افزایش درآمدها به خصوص درآمدهای مالیاتی پیدا کنیم. قربانی با اشاره به پیشبینی واریز ۲۰ درصد درآمد نفتی به صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه، افزود: ما همچنین نیازمند گسترش پایههای مالیاتی از جمله در مواردی مثل مالیات بر عایدی سرمایه و خانههای خالی هستیم.
قوانین و مقرارت پایه
- قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران -
- ماده 1 اصلاحی قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی -
- ماده 6 اصلاحی قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی -
- ماده 7 اصلاحی قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی -
- قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی -
- قانون تسهیل رقابت و منع انحصار -
- قانون اصلاح قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی -
- قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار -
- قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور -
- قانون سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی -
- قانون مالیات های مستقیم و ارزش افزوده -
- قانون کار و بیمه تامین اجتماعی -
- قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی -
- قانون مقررات صادرات و واردات و تعرفه های 1395 -
- قانون اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز -
- سیاستهای کلی نظام در بخش معدن
وب سایت های داخلی
- پایگاه اطلاعرسانی دولت -
- پایگاه اطلاعرسانی ریاست جمهوری -
- مرکز آمار ایران -
- بانک مرکزی -
- گمرک ایران -
- اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران -
- اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران -
- موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی -
- سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی -
- مرکز پژوهشهای مجلس -
- مرکز تحقیقات استراتژیک -
- موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی -
- وزارت صنعت، معدن و تجارت -
- وزارت نفت -
- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات -
- وازرت نیرو -
- وزارت جهاد کشاورزی -
- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی -
- وزارت امور اقتصاد و دارایی -
- بیمه مرکزی -
- صندوق توسعه ملی -
- صندوق ضمانت صادرات -
- بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی -
- ایران خودرو -
- سایپا -
- موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی
وب سایت های بین المللی
- International Monetary Fund -
- World Bank Reports -
- IMF Data -
- No IP Taxation -
- World Trade Organization -
- Unctad.org -
- European Commission -
- Competition -
- Read our featured insights -
- Competition Authority -
- Global Forum on Competition -
- NCP -
- Competition Commission of India -
- Competition and Markets Authority -
- The Competition Commission of South Africa -
- Competition Commission of Singapore -
- Federal Law No.4 of 2012 - Ministry of Justice -
- Council of Competition -
- Saudi Legal Competition Law -
- National Competition Council -
- Council on Competitiveness -
- Competition Council of the Republic of Lithuania -
- Commission for Protection of Competition -
- Danish Competition and Consumer Authority