منو

اخبار

بر اساس خبری که ایران خودرو، چهارشنبه شب مورخ 14 آذر ماه، بر روی خروجی سایت خود قرار داد، این شرکت با ارسال بخشنامه‌ای نرخ‌های جدید خود را اعلام کرده و رسما آزادسازی قیمت را بر اساس فرمول حاشیه بازارکلید زده است. با اعلام قیمت جدید ۴ محصول ایران خودرو، قیمت گذاری خودروهای داخلی بر اساس فرمول های جدید و بصورت شبه آزادسازی در حالی صورت می گیرد که حداقل ۱۰ میلیون تومان به قیمت هر خودرو افزوده خواهد شد. بر اساس این فرمول قیمت خودروهای داخلی تا ۵ درصد زیر قیمت بازار تعیین می شود تا به شکل رسمی آزادسازی قیمت خودرو در بازار خودروی کشور آغاز شود.



. بر همین اساس، قیمت پژو پارس اتومات چیزی حدود ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته و به ۸۳ میلیون تومان در کارخانه رسیده است. این در شرایطی است که در حال حاضر تعداد قابل توجهی از ثبت نام کنندگان خودروهای داخلی بلاتکلیف مانده و نمی‌دانند که در نهایت خودروهای ثبت نام شده خود را با چه قیمتی تحویل خواهند گرفت.رامین نور قلی‌پور، عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در این زمینه گفت: افزایش قیمت خودرو نباید به این سرعت صورت می گرفت. وی افزود: بر اساس جلسات برگزار شده در کمیسیون صنایع و معادن مجلس، مقرر شده بود افزایش قیمت به شکل تعادلی صورت بگیرد و وزارت صمت زمانی به خودروسازان مجوز افزایش قیمت دهد که فرمولی مناسب و منطقی برای افزایش قیمت وجود داشته باشد. قلی‌پور همچنین تأکید کرد: به نظر می‌رسد افزایش یکباره و ۴۰ میلیونی در قیمت یک خودرو، باعث شوک تورمی در جامعه شده و اقبال مصرف کنندگان به خودروهای داخلی را کاهش دهد. سیدمهدی مقدسی، عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس، در این زمینه گفت: وزیر صنعت معدن و تجارت قرار بود بر اساس تشکیل اتاق فکر خودرویی عمل کرده و مشکل ساماندهی قیمت خودروهای داخلی را برای همیشه حل کند. وی خاطر نشان کرد: افزایش قیمت محصولات ایران خودرو بر اساس فرمول آزادسازی بازار، منجر به افزایش قابل توجه خودروهای داخلی شده و جایگاه خودروسازان را در میان مشتریان تضعیف خواهد کرد.


منبع:خبرگزاری خانه ملت
مورخ 17 آذر 1397
روابط عمومی مرکز ملی رقابت