-
جلسه 701 شورای رقابت
-
جلسه 702 شورای رقابت
-
جلسه 703 شورای رقابت
-
جلسه 700 شورای رقابت
-
جلسه 700 شورای رقابت
-
جلسه 699 شورای رقابت
آخرین اخبار
- اخبار کوتاه یک به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه دوم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه سوم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه چهارم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
- اخبار کوتاه پنجم به صورت نمونه در این کادر وارد شده و مطالب صرفا به صورت آزمایشی میباشد
تقویم شورا
آذر 1403
دستور جلسات
مصوبات جلسات
اخبار
27 اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی
- توضیحات
روابط عمومی دریچه ای است به سوی دستاوردهای بزرگی همچون شادابی، انگیزش و پر باری نتایج سازمانی
به نظر می رسد رعایت رهبری تحول آفرین که موجب رضایت مندی و اثر بخشی سازمانی است می تواند تحول و بهبود در روابط عمومی ها را تضمین کند.علاوه بر آن تسهیل شکوفایی، رشد و توسعه افراد به طور حتم باعث توسعه سازمانی خواهد شد."27 اردیبهشت ماه" روز ملی ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی فعالان این حوزه تبریک می گوییم و امیدواریم همواره در این صحنه پر تکاپو و پر تلاش بدرخشند و در آسیب زدایی و توسعه ساز مانی پیروز باشند.
مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی
ده راهکار اقتصادی پسران
- توضیحات
محمدهاشم پسران سالهاست که در سطح اول اقتصاد آکادمیک جهان قرار داشته و حتی در سال ۲۰۱۳ بهعنوان یکی از شانسهای اصلی دریافت جایزه نوبل اقتصاد مطرح شد.او دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه کمبریج، استادتمام بازنشسته دانشگاه کمبریج، صاحب کرسی عالی اقتصاد جان الیوت در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و عضو پژوهشی پیوسته کالج ترینیتی کمبریج است. این اقتصاددان طراز اول درباره اقتصاد ایران نظرات مثبتی دارد و برخلاف بسیاری از اقتصاددانهای دیگر اقتصاد ایران را یکی از اقتصادهای بزرگ و با ظرفیت جهان دانسته و به آینده آن بسیار امیدوار است. جالب اینکه نگاه پسران بیش از وقایع و مسائل بینالمللی به مدل مدیریت داخلی اقتصاد ایران دوخته شده. او معتقد است با استفاده از سرمایه اجتماعی و ظرفیتهای موجود در اقتصاد ایران، حتی با وجود تحریمهای آمریکا، میتوان به نقطه مطلوبی در آینده رسید.
مقدمات خروج بازارهای آب، برق، گاز و فولاد از انحصار دولت
- توضیحات
رضا شیوا، رئیس شورای رقابت جزئیات مصوبه مجلس در مورد تشکیل رگولاتوریهای بخشی را تشریح کرد.
تشکیل نهادهای تنظیمکننده بخشی (رگولاتوری) در بازار کالاها و خدمات انحصاری برای چابککردن و توانمندسازی دولت شیوهای مرسوم در کشورهای پیشرفته و ازجمله تکالیف مطرح در سیاستهای ابلاغی اصل44 قانون اساسی است. بر این اساس واگذاری تنظیم بازار اینگونه کالاها و خدمات به نهادهای تخصصی مستقل همواره مورد تأکید قرار گرفته است. با وجود این، در سالهای اخیر نهادهای مسئول در تشکیل این نهادها توفیق چندانی نداشتهاند و به جز رگولاتوری نیمبند بخش مخابرات و ارتباطات، تشکیل این نهادها در سایر بخشها نظیر پتروشیمی، راهآهن، برق، آب و فولاد که عرضهکنندگان کالاها و خدماتشان به یک یا چند شرکت منحصر است، عملا به فراموشی سپرده شده است.
رقابتپذیری؛ حمایت از کالای ایرانی
- توضیحات
مقاله دکتر رضا شیوا عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران
اگرچه مورد اجماع است که اعمال انواع حمایتها در سیاستهای کلان میتواند زمینهساز تغییرات در حوزههای بخشی در هر دو طرف عرضه و تقاضا باشد ولی نباید تصور کرد که اعمال یکسویه این سیاستها بدون ملاحظات مربوط به بهرهوری، صرفه ناشی از مقیاس، کیفیت و قیمت تمامشده و حقوق مصرفکنندگان، ما را به نتیجه مطلوب رهنمون خواهد کرد، بلکه اجرای هرگونه سیاست حمایتی باید هدفمند، هوشمند، مشروط و بهصورت جامع و مانع عملیاتی شود به گونهای که کالا یا خدمت تولیدشده هم برای تولیدکننده جاذبه سودآوری و هم برای مصرفکننده جاذبه هزینهای و کیفیتی داشته باشد.
قوانین و مقرارت پایه
- قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران -
- ماده 1 اصلاحی قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی -
- ماده 6 اصلاحی قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی -
- ماده 7 اصلاحی قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی -
- قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی -
- قانون تسهیل رقابت و منع انحصار -
- قانون اصلاح قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی -
- قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار -
- قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور -
- قانون سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی -
- قانون مالیات های مستقیم و ارزش افزوده -
- قانون کار و بیمه تامین اجتماعی -
- قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی -
- قانون مقررات صادرات و واردات و تعرفه های 1395 -
- قانون اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز -
- سیاستهای کلی نظام در بخش معدن
وب سایت های داخلی
- پایگاه اطلاعرسانی دولت -
- پایگاه اطلاعرسانی ریاست جمهوری -
- مرکز آمار ایران -
- بانک مرکزی -
- گمرک ایران -
- اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران -
- اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران -
- موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی -
- سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی -
- مرکز پژوهشهای مجلس -
- مرکز تحقیقات استراتژیک -
- موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی -
- وزارت صنعت، معدن و تجارت -
- وزارت نفت -
- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات -
- وازرت نیرو -
- وزارت جهاد کشاورزی -
- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی -
- وزارت امور اقتصاد و دارایی -
- بیمه مرکزی -
- صندوق توسعه ملی -
- صندوق ضمانت صادرات -
- بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی -
- ایران خودرو -
- سایپا -
- موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی
وب سایت های بین المللی
- International Monetary Fund -
- World Bank Reports -
- IMF Data -
- No IP Taxation -
- World Trade Organization -
- Unctad.org -
- European Commission -
- Competition -
- Read our featured insights -
- Competition Authority -
- Global Forum on Competition -
- NCP -
- Competition Commission of India -
- Competition and Markets Authority -
- The Competition Commission of South Africa -
- Competition Commission of Singapore -
- Federal Law No.4 of 2012 - Ministry of Justice -
- Council of Competition -
- Saudi Legal Competition Law -
- National Competition Council -
- Council on Competitiveness -
- Competition Council of the Republic of Lithuania -
- Commission for Protection of Competition -
- Danish Competition and Consumer Authority