منو

محمدجواد حشمتی مهذب متولد 1342 از سال 57 و با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مسئولیت‌های مختلف ولی عموماً قضایی اشتغال داشته است.

سمت‌های قضایی ایشان از سال 61 شروع و تاکنون با عنوان دادیار، جانشین دادستان، دادستان، بازپرس و رئیس دادگاه در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و تهران، همچنین دادیار دادسرای دیوان عالی کشور و در حال حاضر نیز به عنوان معاون قضایی دادستان کل کشور مشغول به خدمت می‌باشند.

علاوه بر این و با حفظ سمت‌های قضایی به عنوان عضو و یا رئیس هیئت‌های تخلفات اداری و هسته گزینش انجام وظیفه نموده اند. هم اکنون با ابلاغ رئیس محترم قوه قضاییه در هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری و هیئت تجدید نظر شورای رقابت عضو می‌باشند.

لیسانس خود را از دانشکده علوم قضایی و فوق لیسانس خود را در رشته حقوق خصوصی از دانشکده حقوق دانشگاه آزاد تهران (واحد مرکز) و با دفاع از پایان نامه با موضوع بررسی تطبیقی قاعده مایضمن اخذ نموده اند. در طول تحصیل و کار قضایی علاوه بر پایان نامه، در مورد موضوعاتی مانند بررسی پیرامون حقوق مدنی جنین و مقایسه ی اجمالی اعاده‌ی دادرسی کیفری با اعاده‌ی دادرسی مدنی و مبانی حقوقی پیشگیری از وقوع جرم و... مختصر ورود و بررسی و کار تحقیقاتی داشته‌اند.

همچنین عضو افتخاری در جمعیت مردمی مبارزه با اعتیاد با هدف اطلاع‌رسانی، آموزش و ارائه مشاوره به معتادین و خانواده‌های آنان و سازمان‌ها و نهادهای درگیر و مبتلا به در این خصوص، انجام چندین مسافرت خارج از کشور به منظور شرکت در اجلاس‌ها و شناخت راه کارهای علمی روز دنیا، تبادل اطلاعات و تجربیات مفید فی ماین در مورد موضوعاتی مانند امنیت مرز - درمان معتادین با محوریت خانواده - جلوگیری از کشت خشخاش در افغانستان و قاچاق مواد مخدر، شرکت در کمیته‌ها و کمیسیون‌های تخصصی داخلی راجع به تهیه و تدوین و مواردی از این دست، یافته‌های ارزشمندی است که در کنار و همراه کارهای قضایی و اجرایی در کارنامه بیش از سه دهه فعالیت خود دارند.
در حال حاضر نیز معاون قضایی دادستان کل کشور هستند.